Dlaczego warto dzielić się wiedzą?

Dlaczego warto dzielić się wiedzą?

Konfucjusz przekazał nam mądrą myśl Powiedz mi, a zapomnę, pokaż mi, a zapamiętam, pozwól mi zrobić, a zrozumiem.

Wyobraź sobie, że opowiadam Ci o rowerze i o tym jak należy nim jeździć.
Nauczysz się w ten sposób jeździć rowerem?
Nie.
O ile nie zapomnisz, będziesz miał jakieś wyobrażenie czym jest rower i jak się go używa.

Wyobraź sobie, że pokazuje Ci jak się jeździ rowerem.
Nauczysz się w ten sposób jeździć rowerem?
Nie/Tak
Zapamiętasz jak to się odbywa. Z jaką szybkością i co należy robić.
Gdzie siedzieć, co trzymać i czym poruszać. I sam z tą wiedzą metodą prób i filmów z Youtuba możesz się nauczyć.

Wyobraź sobie, że daje Ci rower i pozwalam Ci popełniać błędy podczas pierwszych prób jazdy.
Nauczysz się w ten sposób jeździć rowerem?
Tak.
Ćwiczysz ze wsparciem kogoś, kto chce Cię nauczyć, z kimś, kto umie to robić. Pokazał, że jeździ bez wysiłku, z jedną ręka na kierownicy, bez trzymanki i slalomem.
Tą prostą zasadę stosujemy we współpracy z klientami.
Tak prowadzimy szkolenia i kursy.
Tak wdrażamy nowych pracowników.

Dzielenie się wiedzą wzbogaca uczących się i uczącego. Przygotowanie do wystąpienia czy szkolenia systematyzuje wiedzę, jest powtórką i testem na zrozumienie potrzeb klienta. Jest możliwością zdobycia nowej wiedzy, poprzez wymianę doświadczeń i przemyśleń.

Wartościowa jest wiedza od praktyków. Dlaczego? Bo każdy wie czym jest Facebook (ma jakieś wyobrażenie, jak o jeździe rowerem). Większość z nas posiadła umiejętność korzystania z Facebooka. Po pierwsze Facebook zadbał o prostotę rejestracji i obsługi. Po drugie korzystamy z społecznych funkcji, tj. rozmowy ze znajomymi, podglądanie życia innych, chwalenia się sukcesami.

Jest grupa ludzi, którzy żyją z jazdy na rowerze. Robią to zawodowo. Nazwijmy ich Kolarzami. Przewyższają umiejętnościami mnie i większość osób, które nauczyły się jeździć rowerem w czasach podstawówki.
Podobnie jest z mediami społecznościowymi. Jest grupa ludzi, która żyje z pracy na Facebooku. Zajmują się tym zawodowo, czyli przez min. 8 godzin dziennie.

Dzielenie się wiedzą, to również pisanie takich artykułów jak ten. Ćwiczymy nie tylko umiejętność pisania, ale również możemy pokazać, że mamy wiedzę i doświadczenie.

Jeżeli chcesz, abyśmy pokazali jak prowadzić Facebooka, tak żebyś zrozumiał. Odezwij się.

pawel@freim.pl

Dodaj komentarz